در حال بارگزاری ...

جمعه 1403/02/07
Iran
شیتوریو اینویی ها ایران

حذف کاراته از المپیک پاریس ناراحت کننده بود

حذف کاراته از المپیک پاریس ناراحت کننده بود
آشوری: کاراته ایران ظرفیت بالایی برای تاریخ‌سازی در توکیو دارد
دبیر پیشین فدراسیون کاراته حذف این رشته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: تیم ملی کاراته ایران ظرفیت بالایی برای تاریخ‌سازی در توکیو دارد.

به گزارش کانال تلگرام کاراته در ایران؛ «محسن آشوری» از بزرگان کاراته ایران در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حذف این رشته پرمخاطب از فهرست بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار داشت: هر رشته‌ ورزشی وقتی در المپیک باشد از اعتبار و شرایط ویژه‌ای برخوردار می‌شود و دنیا روی آن رشته به گونه‌ای دیگر نگاه می کند. همچنین حامیان مالی نگاه متفاوتی به آن ورزش خواهند داشت.

وی افزود: کاراته ظرفیت بالا و شرایط خاصی دارد و با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانستیم شاهد پیشرفت بیشتر این ورزش باشیم.

آشوری با بیان اینکه حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ ناراحت کننده بود، تصریح کرد: شانس بسیار خوبی وجود داشت با توجه به برگزاری المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه، کاراته در المپیک باقی بماند چراکه فرانسه از قدرت‌های کاراته جهان است و این مهم می‌توانست شرایط حضور کاراته در المپیک پاریس را تثبیت کند.

وی گفت: سال ۲۰۱۲ که مسابقات قهرمانی جهان در پاریس برگزار شد، فدراسیون جهانی به فدراسیون‌های عضو اعلام کرد که حضور این رشته در المپیک ۲۰۲۰ قطعی است و توصیه‌هایی برای بهبود شرایط داشت. یکی از آیتم‌های مورد توجه حضور رشته‌ها در المپیک، مخاطبین هستند که در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ پاریس حدود ۱۸ هزار نفر در سالن «برسی» حضور داشتند.

وی که سال‌ها مسوولیت دبیر فدراسیون کاراته را برعهده داشته است، ادامه داد: باتوجه به برگزاری المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه، کاراته می‌توانست در بازی‌های المپیک ماندگار باشد.

آشوری در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به بازگشت کاراته به بازی‌های المپیک پاریس امیدی داشت؟ عنوان کرد: شانس چندانی متصور نمی‌شوم اما باید نگاه را به سوی المپیک ۲۰۲۸ آمریکا بُرد و نیاز است تا فدراسیون جهانی یک تیم خُبره را برای این مهم تشکیل داده تا رایزنی‌ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کاراته، مسائل داوری است ادامه داد: داوری کاراته بسیار سخت و دارای ریزه‌کاری‌ است و همین امر موجب می‌شود تا درک آن برای تماشاگر و مخاطب سخت باشد. نیاز است تا فدراسیون جهانی مقداری شرایط داوری را تغییر داده تا برای مخاطبین راحت باشد. وقتی داوران جهانی هم در امتیاز دادن گاهی دچار اشتباه می‌شوند مشخص است که تماشاگران هم با مشکل مواجه خواهند شد.

وی در خصوص شرایط کاراته ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو، گفت: حال اگر فرض بر این باشد که المپیک اول و آخر کاراته در پیش است باید حضور قدرتمند داشته باشیم و فدراسیون‌نشین‌ها، کادرفنی و بازیکنان تلاش خواهند کرد تا بهترین نتیجه را به یادگار بگذارند. کاراته ایران قدرتمند است و قابلیت بالایی دارد و می‌طلبد تا همدلی بین تمامی ارکان فدراسیون و نهادهای ورزشی وجود داشته باشد.

آشوری خطاب به اعضای تیم ملی‌گفت: آنها از هرگونه حاشیه و مسائلی که تنها موجب می‌شود وارد حواشی شوند دوری کرده و تنها به تمرین و کسب نتیجه خوب تمرکز کنند.

وی افزود: سال‌ها با این کادر فنی و بازیکنان کار کرده و ظرفیت بالای آنان را می‌دانم. اگر شرایط فراهم باشد قطعا همه نفرات می توانند در المپیک مدال بگیرند و این مهم دور از ذهن نیست. بازیکنان به هیچ عنوان به حاشیه وارد نشوند تا خدایی نکرده از هدفشان دور شوند.

مرد باتجربه کاراته ایران، گفت: آرزو می‌کنم کادر فنی با توان بالایی که دارد، تیم قدرتمندی را مهیا کرده تا بازیکنان در کسب سهمیه باقی مانده موفق بوده و در المپیک، تاریخ‌ساز شوند.

 
IRAN INOUE-HA SHITO-RYU
دفتر مرکزی: تهران، مرزداران، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، پلاک 16
 

راههای ارتباطی ما

info@inoueha.ir